De ‘R’ in de maand

september 5, 2022

Het is weer zo ver. Het einde van de zomer nadert, de vroege herfst staat al voor de deur. De letter R zit weer in de maand.. In de herfst en winter krijgen mensen weer sneller last van virusjes, snotteren en griepjes, de weerstand ligt lager. Maar wat als je dat gewoon voor kunt zijn? Als voedingscoach in Breda geef ik je een paar tips hoe jij deze herfst en winter fit door kunt komen. 

Eten met de seizoenen mee

De eerste tip is om te koken met de producten van het seizoen. In de herfst zijn dat producten als koolraap, paksoi, pastinaak, pompoen, knolselderij, wortels, paddenstoelen, peren en appels. Op deze manier krijgt je lichaam precies de voedingsstoffen binnen die het in deze periode van het jaar nodig heeft. In de tijd van de oermens hadden wij ook niet altijd alles maar tot onze beschikking. Zeker fruit was er helemaal niet in de winter. Voor ons lichaam is het nog veel logischer om in de herfst en winter lekker voor de knollen te gaan. Als voedingscoach in Breda geef ik je heerlijke recepten mee als je een traject bij mij volgt. 

Extra suppletie

Om de weerstand een extra boost te geven, is extra suppletie een heel goed idee. In de maanden waar de R in zit, is vitamine Dvitamine C en vitamine A  (levertraan) in ieder geval heel belangrijk. Verder ben ik ook heel enthousiast over de Multivitamine dag en nacht van Vitakruid. Mooie doseringen en goed om als ondersteuning te gebruiken in de koude wintermaanden. Het fijne is dat ze deze ook speciaal afgestemd op mannen, vrouwen, mama’s en kinderen hebben. Je kunt deze supplementen bestellen via de hyperlinks. Als voedingscoach in Breda kan ik je bij Vitakruid 10% korting geven met code HEALINGHERBS10 en voeg code X0001233 toe aan je Energetica Natura account voor 10% korting op de vitamine D. 

Gebruik kruiden

Kruiden als gember, kurkuma en knoflook zijn fantastisch. Ze hebben een ontstekingsremmende en bacterie/schimmeldodende werking en versterken daarmee dus prima je immuunsysteem. Gebruik ook eens verse peterselie. Dit kruid zit vol vitamine C wat top is voor het immuunsysteem. Salie, tijm, rozemarijn, munt en oregano zijn ook top. Tijm, gember en sinaasappel is bijvoorbeeld een heerlijke combinatie om een helend theetje van te zetten. 

Dus ben je die snotneuzen en alle virusjes meepakken wel zat? Weet dan dat ik als voedingscoach in Breda verschillende trajecten aanbied waarin ik je kan begeleiden naar een sterker immuunsysteem. Mocht je daar behoefte aan hebben, stuur me dan vooral een berichtje. 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.